Οι περισσότεροι από εμάς που οδηγούμε αυτοκίνητο, με το που καθόμαστε στην θέση του οδηγού, βάζουμε το κλειδί στο διακόπτη και το γυρνάμε κατευθείαν στη θέση «Start» για να βάλουμε εμπρός τον κινητήρα. Αυτό όμως είναι λάθος και πιο κάτω θα δούμε γιατί. Πριν όμως δούμε το γιατί, ας δούμε τις θέσεις που έχει μια μίζα και τι συμβαίνει στην κάθε μία.

Η πρώτη θέση και αυτή που είναι πιο κοντά προς τον οδηγό είναι η θέση κλειδώματος του τιμονιού (Lock). Σε αυτή τη θέση κλειδώνει το τιμόνι του αυτοκινήτου, όταν το κλειδί βγει από τη μίζα (σε κάποια αυτοκίνητα πρέπει να πιέσεις το κλειδί προς τα μέσα και να το περιστρέψεις προς την θέση Lock.

Αμέσως μετά την θέση Lock, με κατεύθυνση ίδια με αυτή των δεικτών του ρολογιού, βρίσκεται η θέση είναι η «ACC» (προέρχεται από την λέξη Accessories). Σε αυτή την θέση τροφοδοτούνται με ρεύμα ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά καθίσματα, αναπτήρας κλπ. Σε κάποια αυτοκίνητα μάλιστα ενεργοποιούνται και τα φώτα αλλά και το σύστημα κλιματισμού.

Η επόμενη θέση, είναι η θέση «On». Σε αυτή την θέση θα ενεργοποιούνται όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου και μεταξύ αυτών είναι και κάποια τα οποία προετοιμάζουν το μοτέρ για την εκκίνησή του. Συγκεκριμένα, το σύστημα ψεκασμού καυσίμου είναι σε ετοιμότητα, η αντλία καυσίμου επίσης και το διαγνωστικό κάνει τον έλεγχο πριν την εκκίνηση.

Και εδώ είναι και το μεγάλο λάθος των περισσότερων οδηγών. Και αυτό είναι το ότι δεν περιμένουμε να ολοκληρωθεί ο έλεγχος από το διαγνωστικό σύστημα του αυτοκινήτου και γυρνάμε κατευθείαν το κλειδί στην θέση «Start» για να εκκινήσει το μοτέρ. Έτσι, δεν ολοκληρώνεται ο έλεγχος, ο οποίος διαρκεί μόλις λίγα δευτερόλεπτα και μπορεί να αναδείξει κάποιο πρόβλημα. Ουσιαστικά μιλάμε για τις ενδεικτικές λυχνίες στον πίνακα οργάνων, οι οποίες παραμένουν αναμμένες για λίγα δευτερόλεπτα και μετά σβήνουν, εκτός αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα (σφάλμα).

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα εκκινήσετε το αυτοκίνητό σας, περιμένετε για λίγα δευτερόλεπτα με το κλειδί στην θέση On και μετά γυρίστε το στο «Start» για να βάλετε εμπρός.